Bli rå på sosiale medier
Kompetansehevingsprogram for alle bedrifter
tilknyttet Byen vår Gjøvik
DATOER OG KURSLØP
Tirsdager 08.30 - 09.30
2
APRIL
Sosiale medier
Hva, hvordan og hvorfor?
Alle eller én platform? Hvor finner jeg kundene mine? Hvordan bør jeg tenke når jeg velger og hva er forskjellen på kommunikasjonen på de ulike plattformene?
23
APRIL
Budskap og innhold
Hvem skal jeg være?
Hva slags poster bør jeg lage? Hvordan bør jeg tenke? Er det én oppskrift jeg kan følge?
14
MAI
Foto | Hvordan ta et godt bilde?
Hva kjennetegner et godt bilde? Vi går igjennom lys og komposisjon. Tips og triks for å få til gode bilder med mobilkameraet. Produktbilde og stemningsbilder.
4
JUNI
Tekst | Hva er en god tekst?
Hvordan skal jeg tenke når jeg setter sammen teksten?
Hvem er jeg i teksten?
Tagging av andre kontoer. Bruker man fortsatt hashtags?
6
AUGUST
Film | Hvordan
filme og klippe?
Hvordan filmer jeg for å få godt grunnmateriale? Hvordan klippe sammen en bra reel? Viktigheten av musikk/lyd.
27
AUGUST
Hvordan få flere følgere?
Vær sosial på sosiale medier - du skal skape en relasjon! Mange triks som kan gi deg flere verdifulle følgere!
17
SEPTEMBER
Story vs. feed
Forskjellene og sammen
Hvorfor er det viktig med innhold på story og hva kan jeg gjøre her som jeg ikke kan i feeden. Vi går igjennom samspillet mellom feed og story, highlights og andre tips og triks.
24
SEPTEMBER
ØNSKEREPRISE
Film | Hvordan
filme og klippe?
Hvordan filmer jeg for å få godt grunnmateriale? Hvordan klippe sammen en bra reel? Viktigheten av musikk/lyd.
8
OKTOBER
God planlegging
Verktøy og planprosess
For å få til godt arbeide i SoMe er det lurt å planlegge. Vi ser på Meta sitt planleggingsverktøy og blir kjent med mulighetene og ser også på en generell SoMe-plan.
29
OKTOBER
Annonsering
Meta sitt annonseverktøy
Bli kjent med annonseverktøyet til Meta. Hva består en god annonse av? Hvordan målrette en annonse? Hvordan lage en betalt plassering.
19
NOVEMBER
Oppsumering og eksamen
Vi oppsummerer kursløpet, avholder en kort eksamen og deler ut diplom